Ribeiro, Ana Sofia2014-09-252014-09-252013Praktyka Teoretyczna 2013, nr 1(7), s. 219-2402081-8130http://hdl.handle.net/10593/11635Niniejszy artykuł jest krytyczną analizą wpływu kryzysu ekonomicznego na publiczny sektor szkolnictwa wyższego w Portugalii i opiera się na biograficznym studium przypadku studentki z pierwszego pokolenia studiujących, której narracja jest odbiciem prekarnych i niestabilnych warunków życia tej grupy. Autorka dowodzi, że obecna polityka redystrybucyjna państwa opiera się na negatywnym naznaczeniu studentów wymagających wsparcia socjalnego, a zbyt silny nacisk na wspierającą rolę rodziny dodatkowo utrwala relatywnie niską pozycję społeczną takich studentek. W końcu, zdolność do funkcjonowania studentów w ramach takiego systemu zależy od wsparcia indywidualnych sieci opieki.enkryzysszkolnictwo wyższepierwsze pokolenie studentówpolityka różnicybadania biograficzne“Life is a struggle and we have to keep on fighting”: first generation students in Portugal in the age of economic crisisArtykuł