Jakubowski, Jakub2012-11-152012-11-152012Refleksje, wydanie specjalne, wiosna 2012, s. 27-442081-8270http://hdl.handle.net/10593/3807Artykuł ukazuje rolę dużych imprez sportowych jako narzędzia promocji i rozwoju państw grupy BRIC (Brazylia, Rosja, Indie, Chiny). Przedstawiono w nim mechanizmu kreowania wizerunku państwa przez sport oraz podano szereg przykładów wykorzystywania tej sfery przez państwa zaliczane do grupy BRIC. Ukazano również proces komercjalizacji sportu i wpływ tego zjawiska na istotę i wartości ruchu olimpijskiego. The article shows a role of big sporting events as a tool of advancement and development of a state, taking Brasil, Russia, India and China into account. The mechanisms of creating the state image are discussed. Moreover, some examples of using sport by BRIC group countries are underlined. Finally, the process of commercialization and its influence on Olympic Games values are depicted.plsportwizerunekeuroBRIColimpiadaigrzyskaBrazyliaRosjaIndieChinyWielkie imprezy sportowe w służbie budowania wizerunku państw. Przykład grupy BRICBig Sporting Events as a Way to Create the Image of a State. The Case of BRIC GroupArtykuł