Ubermanowicz, StanisławDylak, StanisławUbermanowicz, Stanisław2016-06-032016-06-032014[w:] S. Dylak, S. Ubermanowicz (red.) Strategia nauczania-uczenia się infotechniki, tom I, ss. 96-106978-83-934691-6-1978-83-934691-7-8 (tom I)978-83-934691-9-2 (PDF)http://hdl.handle.net/10593/14677Integracja metod tradycyjnych z podejściem innowacyjnym w edukacji wywołuje zjawisko synergii, zwiększające efektywność. Obok asymilacji i akomodacji wiedzy niezbędne są procesy konstruowania i waloryzacji. W formowaniu kompetencji programistycznych szczególną rolę odgrywa podejście responsywne (tj. interakcja uwrażliwiona na potrzeby uczącego się), a w fazie realizacyjnej - immersja (tj. całkowite zanurzenie się ucznia w czynnościach koncepcyjnych i twórczych).polinfo:eu-repo/semantics/openAccessmetodykamethodicsdydaktykadidacticssynergiasynergykompetencjecompetenciesresponsywnośćresponsivenessimmersjaimmersionzappingSWOISynergiczne formowanie kompetencji infotechnicznychArtykuł