Klichowski, Michał2013-02-012013-02-012011Studia Edukacyjne, nr 15, 2011, s. 39-62.1233-6688http://hdl.handle.net/10593/4292W artykule została poruszona kwestia rozwoju zainteresowań uczniów. Postawiono hipotezę zakładającą, że dynamika rozwoju zainteresowań uczniów uległa przeobrażeniu w związku z przemianami społeczno-kulturowymi współczesności nazywanej przez Zygmunta Baumana Płynną Nowoczesnością. Hipotezę tę zweryfikowano analizując autobiografie 141 nastolatków. W artykule przedstawione zostały teoretyczne i metodologiczne podstawy tych analiz oraz ich wyniki. Tekst kończy interpretacja wyników i dyskusja.The article raised the question of development of the interests of pupils. The hypothe-sis assuming that the dynamics of development has transformed students' interests in relation to the socio-cultural changes of modernity by Zygmunt Bauman called Liquid Modernity. This hypothesis was verified by analyzing the autobiographies of 141 teenagers. The article presented a theoretical and methodological basis of these studies and their results. The text ends with the interpretation of results and discussion.plzainteresowaniainterestsszkołaschoolPłynna NowoczesnośćLiquid ModernityZygmunt BaumanRozwój zainteresowań uczniów a Płynna Nowoczesność Zygmunta BaumanaThe development of students’ interests and Liquid Modernity by Zygmunt BaumanArtykuł