Piechocki, MarcinWyszyński, Jacek2020-07-212020-07-212020Środkowoeuropejskie Studia Polityczne nr 2, 2020, ss. 29-43.1731-7517http://hdl.handle.net/10593/25713Artykuł jest rezultatem analizy zawartości głównych wydań Wiadomości TVP, które zostały wyemitowane pomiędzy 1.03 a 31.05 2015 i 2017 roku. Celem artykułu jest udzielenie odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób ukazywane w nich są Niemcy i czy można mówić o zmianie w tym zakresie, która jest wynikiem wyborów w 2015 roku. Badanie pokazuje, że tematyka niemiecka nie ma neutralnego charakteru, a Niemcy są często instrumentalnie wykorzystywane jako negatywny punkt odniesienia.This article draws upon content analysis of the leading evening news program on Polish public television – Wiadomości. The authors examine how Germany was presented in this news service. The research sample includes every news item concerning Germany that was broadcast from March 1 to May 31 in 2015, and in the same period in 2017. The study shows that Germany is often used instrumentally and in a negative context.polinfo:eu-repo/semantics/openAccessTVPanaliza zawartościNiemcytelewizjacontent analysisGermanytelevisionDobra zmiana? Niemcy na antenie Wiadomości TVP w 2015 i 2017 r.The Good Change? The image of Germany in the Wiadomości news service of Polish National Television in 2015 and 2017Artykułhttps://doi.org/10.14746/ssp.2020.2.2