Choczaj, MałgorzataHendrykowska, MałgorzataŚliwińska, Anna2014-08-052014-08-052013Images, nr 21-22, 2013, vol. XII, s. 307-3161731-450xhttp://hdl.handle.net/10593/11313The city in Seven is full of dark and claustrophobic spaces, dominated by three colors: black, green and red. The significance of these colors is associated with sin: laziness (green), impurity (red) and pride (red, white). Desaturation of color and deep blacks throughout the film are the result of artistic treatments such as flyflashing and bleach-bypass. Color is complemented by light – sometimes minimal, other times quite blinding. The sound of thunder and rain complete the picture of the city as a place of moral decay, where two forces are fighting: light and darkness, purity and sin.Miasto w Siedem jest miejscem pełnym mrocznych, często klaustrofobicznych pomieszczeń, w których dominują trzy kolory: czerń, zieleń i czerwień. Znaczenie tych barw zostaje powiązane z kolejnymi miejscami zbrodni, takimi jak lenistwo (zieleń), nieczystość (czerwień) czy pycha (czerwień, biel). Desaturacja barw i głęboka czerń w całym filmie jest efektem zabiegów twórców, takich jak flyflashing czy bleach-bypass. Kolorystykę dopełnia oświetlenie – minimalne lub wręcz oślepiające. Wszechobecny dźwięk grzmotów i kropli deszczu uzupełniają obraz miasta jako miejsca moralnego upadku, w którym ścierają się dwie siły: światła i mroku, czystości i grzechu.plSevenDavid FincherDarius KhondjiLightingSoundThrillerSerial killerSeven deadly sinsColorsSiedemOświetlenieDźwiękSeryjny mordercaSiedem grzechów głównychKolor w przestrzeni miejskiej „Siedem” Davida FincheraThe Colour of Urban Areas in David Fincher’s SevenArtykuł