Buchnat, Marzena2014-01-302014-01-302009Rottermunda J. (red.)., Zagadnienia funkcjonowania z ograniczoną sprawnością, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, 2009, s.71-79.http://hdl.handle.net/10593/9969Metody stosowane w edukacji dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną wymagają odpowiedniego dostosowania do ich potrzeb i możliwości. Oprócz tego powinny w jak najbardziej wszechstronny sposób podnosić kompetencje rozwojowe tych dzieci, by czas pracy jak najefektywniej wykorzystać. W nauczaniu początkowym najczęściej pracujemy metodą ośrodków pracy, która przez odpowiednią organizację zajęć ułatwia dziecku synkretyczne poznanie otaczającej rzeczywistości. Metodę tę jednak można jeszcze wzbogacić przez zastosowanie systemu „Edukacja przez ruch” autorstwa D.Dziamskiej. Jest to system form i metod realizujący założenia integracji sensorycznej, wspomagający proces uczenia się.Edukacja przez ruchdziecko z lekką niepełnosprawnością intelektualnąrozwójEducation Through Movementchild with a mild intellectual disabiliydevelopment„Edukacja przez ruch” – system wspierający edukację dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną,Rozdział z książki