Buchnat, Marzena2014-01-302014-01-302005A.Twardowski (red.).Wspomaganie rozwoju dzieci ze złożonymi zespołami zaburzeń, Wyd. PTP, Poznań, 2005, s.109-119.http://hdl.handle.net/10593/9968Patrząc na różne formy aktywności dzieci bez względu na możliwości rozwojowe, można zaobserwować ich charakterystyczną cechę: wszystkie one wykorzystują ruch. „Edukacja przez ruch”, jest systemem metod wzbogaconych o ruch i muzykę, których celem jest stymulowanie dziecka we wszystkich sferach rozwoju ze szczególnym naciskiem na polisensoryczne poznanie, zrównoważone lateralnie, z częstym włączeniem metod wspierających budowanie poczucie sukcesu u dziecka. Właśnie dzięki swej specyfice system ten w dużej mierze komponuje się z potrzebami dzieci z różnymi deficytami przez co w istotny sposób wspomaga wszechstronnie ich rozwój.Edukacja przez ruchruchrozwójrehabilitacjadziecko z niepełnosparwnościąRuch i rytm wspierający rozwój dziecka z różnymi deficytamiRozdział z książki