Rura, GrażynaKlichowski, Michał2013-03-202013-03-202011Dziecko w szkolnej rzeczywistości. Założony a rzeczywisty obraz edukacji elementarnej, red. H. Sowińska, s. 19-78.978-83-232-2256-90083-4254http://hdl.handle.net/10593/5567W rozdziale podjęto próbę refleksji nad założeniami programowo-organizacyjnymi reformy oświaty z 1999 roku w zakresie edukacji elementarnej. W ramach wprowadzenia w problematykę opisaliśmy w nim polską oświatę w przededniu jej reformowania, przedstawiliśmy wykaz reform i prób naprawy systemu edukacji z lat 1945-1999 oraz harmonogram prac związanych z wdrażaniem reformy oświaty z 1999 roku. W kolejnych punktach skupiliśmy się na głównych funkcjach i zadaniach wczesnej edukacji w założeniach reformy, nowelizacjach i zmianach w toku wdrażania reformy – ich kierunkach i charakterze, oraz przedstawiliśmy wyniki badań własnych dotyczących organizacyjno-materialnego stan szkół z punktu widzenia szans realizacji założeń reformy.plEdukacja elementarnaOświataReforma oświaty z 1999 rokuZałożenia programowo-organizacyjne reformy oświaty z 1999 roku w zakresie edukacji elementarnejRozdział z książki