Kowzan, Piotr2014-09-252014-09-252013Praktyka Teoretyczna 2013, nr 1(7), s. 195-2172081-8130http://hdl.handle.net/10593/11633Względnie nowym przedmiotem działania sektora finansowego w Polsce i na świecie jest edukacja ekonomiczna. Autor analizuje jej funkcjonowanie w ramach polskiego systemu oświaty i stwierdza, że aktualnie sprowadza się ona do edukacji bankowej – zarówno ze względu na zaangażowanie banków w jej organizację, jak i ukierunkowanie na indywidualizm i konsumeryzm. Ostatnia część artykułu poświęcona jest alternatywie w postaci krytycznej edukacji ekonomicznej, której celem byłby krytyczny opis procesów gospodarczych oraz wypracowywanie indywidualnych i zbiorowych strategii działania w polu ekonomii i jego przekształcaniu.pledukacja ekonomicznadługOECDpedagogika krytycznaKrytyczna czy bankowa? Edukacja ekonomiczna na uniwersytecie i poza nimCritical or banking? Economical Education At and Outside of the UniversityArtykuł