Krzyśka, Sławomir2013-09-242013-09-242013Aksjologiczne i terapeutyczne konteksty recepcji poezji dla dzieci,S.Krzyśka, ss.318978-83-62243-41-9http://hdl.handle.net/10593/7790Publikacja zawiera oryginalne i nowatorskie rezultaty badawcze Autora zmierzające do rozpoznania, jakie reakcje emocjonalne implikuje użycie i częstość użycia określonych wyrazów reprezentujących odpowiednie części mowy. Osiągnięte rezultaty służyć mają odpowiednio zaprojektowanej terapii dzieci przez twórczość poetycką - dzieci, które radzą sobie z własnymi negatywnymi przeżyciami, utrudniającymi im funkcjonowanie w środowisku domowym, szkolnym i pozaszkolnym. Prof.dr hab.Jan Grad Uważam za ważne i interesujące przygotowanie publikacji o wyraźnie interdyscyplinarnym zakresie oraz implikacjach natury edukacyjnej. Autor uwzględnia propozycje filozoficzne, kulturoznawcze i pedagogiczne, prezentuje wyniki badań własnych oraz zarysowuje w publikacji wątek aplikacyjny rozważanych propozycji teoretycznych i ustaleń empirycznych. Prof. dr hab. Andrzej PlutaplAksjologiczne i terapeutyczne konteksty recepcji poezji dla dzieciKsiążka