Stelter, Żaneta2015-02-262015-02-262014Społeczeństwo i Rodzina, 35 (2), 2014, 105-123http://hdl.handle.net/10593/12753Współcześnie patrzymy na rodzinę jako kontekst rozwoju poszczególnych jej członków. Relacje, które istnieją pomiędzy członkami rodziny, są fundamentem właściwego rozwoju każdego człowieka i mają charakter wartościujący dla funkcjonowania jednostki. Prawidłowe stosunki rodzinne nabierają szczególnego znaczenia w przypadku rodzin zmagających się z kryzysem niepełnosprawności intelektualnej dziecka. W artykule przedstawiono wyniki badań, dotyczących systemu rodzinnego, którego elementem jest dziecko niesprawne intelektualnie. Podjęto próbę ustalenia, jaka jest struktura badanych rodzin oraz starano się pokazać, w jaki sposób istniejące podsystemy warunkują wzajemne relacje pomiędzy poszczególnymi osobami.plinfo:eu-repo/semantics/openAccessrodzinasystem rodzinnydziecko niepełnosprawne intelektualnieZnaczenie dziecka niepełnosprawnego intelektualnie dla systemu rodzinnegoArtykuł