Sobczak, BarbaraSobczak, BarbaraZgółkowa, Halina2015-02-092015-02-092011Sobczak Barbara, Kształcenie retoryczne na poziomie uniwersyteckim. Rekonesans, [w:] Dydaktyka retoryki, red. B. Sobczak, H. Zgółkowa, Poznań 2011, s. 61-68.http://hdl.handle.net/10593/12695Przedmiotem artykułu jest diagnoza kształcenia retorycznego w Polsce na różnych poziomach edukacji, z naciskiem położonym na kształcenie uniwersyteckie. W tekście pokazano, po pierwsze, jak to kształcenie wygląda współcześnie (na początku XXI wieku) i jakie są jego konsekwencje, po drugie, przedstawiono propozycję modelu kształcenia retorycznego na poziomie uniwersyteckim pożądanego z punktu widzenia absolwenta studiów wyższych.info:eu-repo/semantics/openAccessnauczanie retorykiretoryka w szkoleretoryka na uniwersyteciekompetencje retoryczneKształcenie retoryczne na poziomie uniwersyteckim. RekonesansRozdział z książki