Jabłoński, SławomirKaczmarek, IzabelaKaliszewska-Czeremska, KatarzynaBrzezińska, Anna Izabela2013-05-102013-05-102012Edukacja 1(117), 2012, s. 44-660239-6858http://hdl.handle.net/10593/6216Artykuł poświęcony jest prezentacji założeń teoretycznych i konstrukcyjnych Testu Sortowania Kart dla Dzieci (TSKD). Autorzy zaprojektowali go jako standardową metodę indywidualnej diagnozy poziomu rozwoju funkcji wykonawczych. Budowa TSKD została oparta o założenia Dwuwymiarowego Testu Sortowania Kart (DTSK), powszechnie wykorzystywanego w badaniach naukowych z udziałem dzieci. Narzędzie zostało przetestowane w badaniach pilotażowych na grupie 49 dzieci w wieku 3-11 lat. Zaobserwowano w nich identyczne wzorce wykonania testu, jak w przypadku DTSK, co pozytywnie rokuje dla stworzenia ostatecznej wersji TSKD.plPsychologia rozwojuPsychologia poznawczaDwuwymiarowy Test Sortowania KartFunkcje wykonawczeKontrola poznawczaTest Sortowania Kart dla DzieciPomiar kontroli hamowania testem sortowania kart dla dzieciArtykuł