Pławuszewski, Piotr2013-07-182013-07-182012-04Images, nr 19-20, 2012, s. 174-1771731-450Xhttp://hdl.handle.net/10593/7065Piotr Pławuszewski, Katedra Filmu, Telewizji i Nowych Mediów UAM, Opowieść reżysera, który chce być reżyserowany, A Tale of a Director Who Wants to Be Directed, „Images” 2012, vol. X: Microcosmos, red. A. Szpulak i W. Otto, nr 19, s. 174-177., ISSN 1731-450x, język: polskiThe review A Tale of a Director Who Wants to Be Directed concerns a book written by Jacek Bławut (A Character in a Documentary). Notable Polish filmmaker sums up some of his artistic achievements (not without mentioning the future plans), trying to explain his view on a co-operation with a movie character (especially due to a documentary genre), but also on a directing itself. The review follows the vital points of the book, placing them under two general categories: “author” and “character”. It also recalls (with no abbreviation) something that’s been called as “Dogmas or what’s important for me” – these are ten “rules” that Jacek Bławut (as a director) tries to adapt to all of his film doings.Recenzja zatytułowana Opowieść reżysera, który chce być reżyserowany dotyczy książki napisanej przez Jacka Bławuta Bohater w filmie dokumentalnym [2010]. Znakomity reżyser, odnosząc się do wielu swych dzieł z przeszłości oraz kreśląc plany ciągle oczekujące na realizację, podejmuje temat współpracy z bohaterem (zwłaszcza w kontekście kina dokumentalnego), ale też samego reżyserowania. W recenzji przywołane zostają najważniejsze wątki książki (ich pogrupowanie przebiega między hasłami: „autor” i „bohater”), w całości przytoczone są też „Dogmaty, czyli co jest dla mnie [Jacka Bławuta â PP] najważniejsze” â to zbiór dziesięciu zasad, które Jacek Bławut stara się respektować, ilekroć staje za kamerą. plJacek Bławutdocumentarymovie characterdirectordogmasfilm dokumentalnybohaterreżyserdogmatyOpowieść reżysera, który chce być reżyserowanyA Tale of a Director Who Wants to Be DirectedArtykuł