Skoczylas, Łukasz2014-11-032014-11-032013Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny 75, 2013, z. 4, s. 215-2250035-9629http://hdl.handle.net/10593/12086Artykuł opisuje zjawisko patriotyzmu konsumenckiego i stanowi próbę połączenia go z konstruktami „starego”, tradycyjnego oraz „nowego” patriotyzmu. Pokazuje, że patriotyzm konsumencki może być analizowany z obydwu tych perspektyw. Opisuje również, jak lokalni przedsiębiorcy wykorzystują patriotyczne nastawienie konsumentów w swoich kampaniach marketingowych.***The paper discusses the topic of consumer patriotism and is an attempt to connect it with the construct of the old traditional, and the new type of patriotism. It shows that consumer patriotism can be analysed from both perspectives. It also describes how local entrepreneurs are using consumers’ patriotic attitudes in their marketing campaigns.plpatriotyzm konsumenckietnocentryzm gospodarczyconsumer ethnocentrismconsumer patriotismPatriotyzm konsumencki: próba spojrzenia socjologicznegoConsumer patriotism: a sociological perspectiveArtykuł