Hurska-Kowalczyk, Liana2018-05-102018-05-102014Przegląd Politologiczny, 2014, nr 4, s. 191-204.1426-8876http://hdl.handle.net/10593/23120W artykule przeprowadzono analizę kampanii wyborczej Zjednoczonej Opozycji „O Ojczyznę”, która była głównym rywalem partii rządzącej – Partii Regionów. Zjednoczona Opozycja nie potrafiła zaprezentować nowej jakości w kampanii wyborczej, nie zademonstrowała własnej koncepcji rozwoju państwa, społeczeństwa. Opozycja zachowywała się podobnie jak partia rządząca, rozdając obietnice i kreując „czarno-biały” obraz rzeczywistości.The article analyzes the electoral campaign for the United Opposition “Fatherland”, which was the main rival of the ruling party – the Party of Regions. The United Opposition could not present a new quality in the election campaign, it has demonstrated its concept of development of the state, the society.The opposition acted as the governing party distributing promises and creating a “black and white” picture of reality.polinfo:eu-repo/semantics/openAccessopozycja politycznapartie opozycyjnekampania wyborczapolitical oppositionopposition partieselectionelection campaignKampania wyborcza Zjednoczonej Opozycji „O Ojczyznę”The election campaign for the United Opposition “Fatherland”Artykułhttps://doi.org/10.14746/pp.2014.19.4.13