Wesołowska, Anna2014-02-262014-02-262013Rocznik Integracji Europejskiej, 7/2013, s. 379-388.1899-6256Xhttp://hdl.handle.net/10593/10144Celem Procesu Bolońskiego było stworzenie w 2010 roku atrakcyjnego i konkurencyjnego Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego. (EOSW). Artykuł miał zaprezentować najważniejsze reformy w europejskich systemach szkolnictwa wyższego, które dotyczyły: zwiększenia jakości w szkolnictwie wyższym, poprawienia mobilności wśród studentów i nauczycieli, współpracy, systemu wspólnych trzystopniowych studiów, wykorzystania systemu punktów (ECTS) oraz zatrudnialności. Proces Boloński osiągnął znaczące rezultaty, a państwa uczestniczące w nim dokonały istotnych zmian.The essential objective of the Bologna Process was the launching of a competitive and attractive European Higher Education Area (EHEA) in 2010. The main aim of the article is to present the most important reforms in Europe’s higher education system as concerns improvement in the quality of higher education, enhancing mobility of students and teachers, cooperation, the common three-cycle degree system, system of credits (ECTS) and employability. The Bologna Process has achieved remarkable results and the participating countries have made significant changes.plproces bolońskiUnia EuropejskaEuropejski Obszar Szkolnictwa WyższegoECTSProces Boloński i powstanie Europejskiego Obszaru Szkolnictwa WyższegoThe Bologna Process and the emergence of the European Higher Education AreaArtykuł