Jabłoński, Sławomir2013-05-102013-05-102009Edukacja 2 (106), 2009, s. 65-770239-6858http://hdl.handle.net/10593/6218Pierwsza część artykułu poświęcona jest prezentacji nauczania czytania i pisania jako procesu budowania zdrowia społecznego. Autor traktuje umiejętność posługiwania się pismem jako ważny zasób społeczny oraz przedstawia koncepcję głównych kierunków działań instytucji publicznych odpowiedzialnych za kształcenie tej umiejętności z perspektywy zdrowia społecznego. W drugiej części artykułu przedstawiono efekty nauczania czytania i pisania w Polsce na podstawie wybranych wyników badań psychologicznych oraz ocenę jakości instytucjonalnego zaplecza edukacji w tym zakresie.plzdrowie społecznerozwój umiejętności czytania i pisaniadysleksjaedukacja elementarnadiagnoza trudności w czytaniu i pisaniuPoziom umiejętności czytania i pisania jako wskaźnik zdrowia społecznegoArtykuł