Grzelka, MonikaKula, Agnieszka2014-06-042014-06-042012Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Językoznawcza, t. 19, z. 1, 2012, s. 9-19.978-83-61573-46-3978-837654-147-11233-8672http://hdl.handle.net/10593/10909Ustawowym zadaniem mediów publicznych jest popularyzacja wiedzy o języku polskim – autorki przeanalizowały zróżnicowane aspekty, wpływające na skuteczność realizacji przez media tego zobowiązania. Oglądowi poddane zostały podstawowe zadania i powinności zawodu dziennikarskiego, wynikające w dużej mierze ze społecznego odbioru tej profesji oraz ujawniające się w kontekście badań nad autorytetami językowymi współczesnych Polaków. Następnie autorki przyjrzały się działaniom ogólnopolskich rozgłośni w zakresie praktycznej realizacji zadania zapisanego w art. 21 ust. 1a pkt. 8 Ustawy o radiofonii i telewizji (popularyzacja wiedzy o języku polskim). Druga część tekstu, o charakterze postulatywnym, wynika z analizy dostępnych w mediach działań popularyzujących wiedzę o polszczyźnie i z przekonania o konieczności ich rozszerzenia poza stricte poprawnościowej konteksty.plpolityka językowapoprawność językowapopularyzacjaświadomość językowamedia publiczneMedia publiczne w Polsce a popularyzacja wiedzy o języku polskimPublic media and the diffusion and divulgation of the knowledge of the Polish languageArtykuł