Walter, Natalia2014-10-282014-10-282013Neodidagmata, nr 35, 2013, s. 145-150978-83-232-2685-70077-653Xhttp://hdl.handle.net/10593/12005Obserwowany rozwój uczelni wyższych w kierunku wykorzystania Internetu w edukacji tworzy jednocześnie potrzebę kształcenia osób mogących w sposób kompleksowy organizować nauczanie on-line. Oprócz często wskazywanych kompetencji informatycznych, tacy specjaliści powinni charakteryzować się kompetencjami z zakresu pedagogiki (w tym dydaktyki) oraz psychologii uczenia się. Jednoczesna dogłębna znajomość metod kształcenia on-line oraz wiedza na temat dostosowania ich do treści, celów, efektów, sposobów oceniania oraz ewaluacji tworzy nową jakość, która jest coraz bardziej pożądana na rynku pracy. W artykule szczegółowo uzasadniono potrzebę kształcenia specjalistów z zakresu e-learningu, którą oparto na aktualnym stanie wiedzy pedagogicznej oraz na bieżących obserwacjach i analizach.One can now observe a rapid development of higher education that is aimed at the extensive use of the Internet in teaching. This creates a need for educating students who would be able to define and organize online teaching activities. Apart from the frequently mentioned computer-related skills, students should also demonstrate competencies in education (including didactics) and the psychology of learning. Also, a thorough knowledge of online teaching methods and of how to adapt them to the teaching content, goals, effects as well as methods of grading and evaluation produces a new profession which is much needed in the job market. In the paper we justify in detail the need for educating specialists in e-learning based on state-of-the-art educational standards and present recent observations and analyses.plEdukacja medialnaMedia educationPedagogika medialnaMedia pedagogyKształcenie zdalnee-LearningMediaNeodidagmataPedagogika 2.0. O potrzebie kształcenia specjalistów z zakresu e-learninguEducation 2.0. On the need for educating e-learning professionalsArtykułhttps://doi.org/10.14746/nd.2013.35.10