Rękosiewicz, Małgorzata2013-06-062013-06-062012Studia Psychologiczne, 2012, nr 3, 49-62.http://hdl.handle.net/10593/6438W artykule zaprezentowano wyniki badań nad tożsamością osób z niepełnosprawnością intelektualną w wieku późnej adolescencji i wyłaniającej się dorosłości. W badaniu wzięło udział 12 osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Jako narzędzie badawcze zastosowano indywidualny wywiad pogłębiony oparty na idei pięciu wymiarów tożsamości wg Skali Wymiarów Rozwoju Tożsamości (Dimensions of Identity Development Scale – DIDS) autorstwa Koena Luyckxa i wsp. (2008). Wyniki wskazują na to, że poziom badanych wymiarów tożsamości oraz występowanie poszczególnych statusów tożsamości jest różne w dwóch grupach wiekowych. Wyniki sugerują jednocześnie, że mimo ograniczeń w funkcjonowaniu intelektualnym, możliwy jest rozwój tożsamości w kierunku tożsamości najbardziej dojrzałej - osiągniętej.pltożsamośćniepełnosprawność intelektualnaWłaściwości tożsamości młodzieży z niepełnosprawnością intelektualnąArtykuł