Stelter, Żaneta2014-01-292014-01-292004Studia Edukacyjne, nr 6, 2004, s. 229-242http://hdl.handle.net/10593/9942Szczególny związek, jaki istnieje pomiędzy matką a dzieckiem sprawia, że urodzenie dziecka upośledzonego umysłowo, jest traumatycznym przeżyciem dla jego matki. Można zatem powiedzieć, że wychowywanie dziecka z ograniczonym rozwojem intelektualnym to skomplikowana sytuacja stresowa. W tym aspekcie ważnym wydaje się problem adaptacji do stresu, a w szczególności sposoby radzenia sobie z jego długotrwałymi skutkami. W artykule przedstawiono wyniki badań, które pokazują, że preferowany, przez matki dzieci upośledzonych umysłowo, styl radzenia sobie ze stresem może zredukować bądź zwiększyć stres spowodowany niedorozwojem intelektualnym dzieckaplMacierzyństwoStresDziecko niepełnosprawne intelektualnieRadzenie sobie ze stresemStyle radzenia sobie ze stresem a ocena własnej sytuacji życiowej przez matki dzieci z niedorozwojem umysłowym.Artykuł