Antkowiak, PawełScheffs, Łukasz2018-05-102018-05-102015Środkowoeuropejskie Studia Polityczne, 2015 nr 1, s. 143-159.1731-7517http://hdl.handle.net/10593/23105Wizerunek polityka jest szczególnego rodzaju wyobrażeniem ukształtowanym w umyśle wyborców, które wywołując określone skojarzenia - staje się źródłem postaw i wpływa na preferencje wyborcze. Jednocześnie obserwuje się rosnące znaczenie spostrzeganych przez wyborców cech osobowości i wizerunku polityków. Jednym ze skuteczniejszych narzędzi badania podstaw personalizacji polityki, również na poziomie lokalnym, pozostają studia empiryczne nad osobowością polityków. Dotyczyć one powinny pomiaru spostrzeganych przez obywateli cech osobowości polityków. Artykuł jest próbą usystematyzowania pojęć oraz wstępem do przeprowadzenia zaawansowanych badań empirycznych.Apolitician’s image is a specific kind of image shaped in the minds of voters which brings certain associations, thereby generating attitudes and having an impact on electoral preferences. The importance of personality traits and politicians’ images as perceived by voters is increasing. Empirical studies into politicians’ personalities continue to be among the most effective tools to examine the foundations for the personalization of politics also at a local level. These tools are to measure the personality traits of politicians as perceived by citizens. This paper attempts to systematize concepts, and introduces advanced empirical research.polinfo:eu-repo/semantics/openAccesspersonalizacja politykiwizerunek politykapolityka lokalnaprzywództwo politycznepersonalization of politicspolitician’s imagelocal politicspolitical leadershipNowy wymiar przywództwa politycznego: w poszukiwaniu perspektywy do badań personalizacji polityki na poziomie lokalnymNew Dimension of Political Leadership: In Search of a New Perspective to Study the Personalization of Politics at a Local LevelArtykułhttps://doi.org/10.14746/ssp.2015.1.8