Buchnat, Marzena2014-02-172014-02-172013978-83-61876-76-2http://hdl.handle.net/10593/10070Przejście dziecka z przedszkola do szkoły stanowi istotny przełom w jego rozwoju. W świetle zachodzących zmian oświatowych związanych z obniżeniem wieku dzieci rozpoczynających edukację szkolną oraz systemem kształcenia ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, problematyka przystosowania szkolnego osadzona w kontekście przekroczenia progu szkolnego budzi wiele emocji i wątpliwości. Rozpoczęcie przez sześciolatka edukacji szkolnej, szczególnie w perspektywie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wymaga odpowiedniej dojrzałości społecznej i emocjonalnej. Przeprowadzane badania miały na celu określić jaki jest poziom przystosowania szkolnego sześcioletniego ucznia pierwszej klasy ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i wskazać ewentualne obszary wsparcia, by dzieci przekraczając w tym wieku próg szkolny mogły osiągnąć sukces.Child's transition from pre-school to primary school is an important turning point in its development. In the light of changes related to the reduction of the age of children starting school education and training system of students with special educational needs, school adaptation issues, placed in the context of the school threshold, raises a lot of emotions and concerns. Starting school education at the age of six, especially in the perspective of children with special educational needs, requires adequate social and emotional maturity. The research was to determine the level of school adaptation of a six-year-old with special educational needs attending the first class, and identify the areas of support of that, crossing that threshold, children so that they could achieve success.plprzystosowanie szkolneuczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymisześciolatekszkołastudent with special educational needssix-year-oldschoolschool adaptationPrzystosowanie szkolne dzieci sześcioletnich ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymiKsiążka