Pyżalski, JacekKlichowski, Michał2014-10-242014-10-242014Człowiek-media-edukacja, red. J. Morbitzer, E. Musiał, Kraków 2014, s. 305-319.978-83-7271-892-1http://hdl.handle.net/10593/11931Wpływ technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) na rozwój dzieci stanowi poważny temat dyskursu publicznego. Jest to dyskurs częściej potoczny niż naukowy. Do tego bardzo często prowadzony jest on w obszarze skrajności – albo uwypuklając i czasami demonizując zagrożenia albo też w utopijny sposób koncentrując się na korzyściach. Tekst, który przedstawiamy próbuje w sposób naukowy omówić zagadnienia wykorzystania TIK przez dzieci w weku przedszkolnym wskazując na czynniki, które są istotne i decydują o tym, czy takie wykorzystanie przyniesie korzyści, czy szkody. Nie jest to zadanie łatwe, gdyż pomimo ważności problemu ilość prac naukowych go dotyczących jest relatywnie niska, w porównaniu choćby do prac dotyczących wykorzystania TIK przez preadolescentów i adolescentów.plICTdzieci przedszkolneTIKtechnologie informacyjno-komunikacyjneTechnologie informacyjno-komunikacyjne a dzieci w wieku przedszkolnym – model szans i zagrożeńRozdział z książki