Cieciura, Piotr2012-08-162012-08-162009Bohemistyka IX, 2009, nr 4, s. 261–278.1642–9893http://hdl.handle.net/10593/3157Autor zajmuje się w swoim artykule zagadnieniem innowacji frazeologicznej w tekstach czeskich reklam. Przedstawia cztery typy wymiany komponentów związków frazeologicznych: wymiany na element synonimiczny, wymiany na element o podobnych cechach formalnych, wymiany uwarunkowane charakterem reklamowanego produktu, swobodne wymiany elementów.In his article the author presents the problem of phraseological innovation in texts of Czech advertisements. He presents four types of changes in the components of set phrases: changes into a synonymous element, changes into an element with similar formal properties, changes determined by the character of the advertised product and free changes of the elements.pljęzyk czeskiczech languagereklamaadvertisingczeskie frazeologizmyCzech phrasestypy zmian komponentów frazeologicznychtypes of changes in the components of phrasesWymiany komponentów związków frazeologicznych w tekstach czeskich reklamChanges in the components of phrases in the texts of Czech advertisingArtykuł