Zięba, Anna2013-02-142013-02-142009Język. Komunikacja. Informacja, 2009, tom 4, s.109-1231896-9585http://hdl.handle.net/10593/4565Celem publikacji jest analiza tekstów prasowych sporządzonych przez specjalistów ds. public relations pochodzących z kampanii promującej poznańskie targi budowlane BUDMA 2008. Teksty badane są pod względem występowania takich językowych środków perswazji i manipulacji, jak m.in.: operatory zmieniające hierarchię układu informacyjnego, operatory wzmocnienia funkcji pragmatycznych, operatory blokujące weryfikację, operatory wywołujące „efekt obserwatora” oraz zastosowanie stopnia wyższego, najwyższego, liczb, fraz i powiedzeń.(Linguistic Means of Persuasion and Manipulation in Press Releases Based on the International Construction Fair BUDMA 2008). This article is an attempt to analyse the press releases on a Poznań construction trade fair BUDMA 2008 prepared by Public Relations specialists. The texts are examined for the presence of certain linguistic means of persuasion and manipulation such as: operators reorganising the information structure, operators enhancing the pragmatic functions, operators blocking verification, “observer effect” operators and application of comparatives and superlatives, numbers, phrases and proverbs.plJęzykowe środki perswazjiPerswazjaManipulacjaMediaPerswazja w informacjach prasowychPrasaJęzykowe środki perswazji i manipulacji w informacjach prasowych na przykładzie Targów Budownictwa BUDMA 2008Artykuł