Dziedziczak-Foltyn, Agnieszka2014-10-302014-10-302013CPP RPS Vol. 58 (2013), Poznań, 2013, pp. 1-18.http://hdl.handle.net/10593/12029Artykuł odzwierciedla ogólną tezę, iż misją państwa jest dążenie do zapewnienia optymalnych warunków dla rozwoju społeczno-gospodarczego kraju za pomocą odpowiedniej polityki, w tym prawa. Formułowanie polityki i stanowienie prawa wymaga od państwa sprawności rządzenia (good governance), która łączona jest z kategorią zarządzania publicznego. W ostatnich kilku latach w Polsce ma miejsce proces kształtowania polityki rozwoju i polityk publicznych, a towarzyszą temu działania państwa ukierunkowane na doskonalenie jakości rządzenia, zwłaszcza jakości zarządzania rozwojem. Uregulowania prawne w postaci nowelizacji ustawy dotyczącej szkolnictwa wyższego są w tym artykule potraktowane jako narzędzie polityki publicznej, a w szerszej perspektywie polityki rozwoju kraju. Celem rozważań nie jest treść polityki publicznej, ale wyeksponowanie kwestii procesów legislacyjnych w procesie formułowania polityki publicznej i próba zmierzenia się z problemem ich jakości. Sposób ustanawiania nowego prawa dotyczącego szkolnictwa wyższego można bowiem ujmować jako swego rodzaju probierz sprawności państwa.plszkolnictwo wyższegood governance (dobre rządzenie)polityki publicznelegislacjaprawo o szkolnictwie wyższymPrawo o szkolnictwie wyższym w pryzmacie jakości rządzenia i polityki rozwoju (CPP RPS 58/2013)Artykuł