Aleksandrzak, MagdalenaGajewska-Głodek, IzabellaNowicka, AgnieszkaSurdyk, Augustyn2011-12-142011-12-1420020137-144483-232-1234-1http://hdl.handle.net/10593/1583Jak efektywnie doskonalić się w komunikacji ustnej na poziomie zaawansowanym? Publikacja niniejsza podejmuje tę kwestię w sposób całościowy i nowatorski, sytuując ją w perspektywie autonomizacji. Jest to plon 2-letniego projektu badawczego zrealizowanego na Wydziale Neofilologii UAM przez zespół pod kierunkiem prof. W. Wilczyńskiej, złożony z psychologa i 10 filologów aż 5 specjalności językowych. Część I obejmuje zagadnienia ogólne: specyfikę komunikacji ustnej, kształtowanie postaw proautonomicznych i osobistej kompetencji komunikacyjnej, relację współpracy dydaktycznej, zastosowaną metodologię badań, implikacje dydaktyczne. Część II zawiera 9 szczegółowych sprawozdań z badań dotyczących m.in. kształtowania samooceny, wrażliwości językowej, umiejętności argumentacyjnych i postawy podmiotowej. Całość uzupełnia słowniczek terminów dotyczących autonomizacji oraz bibliografia. W sumie praca ta stanowi dobre wprowadzenie do badań glottodydaktycznych, a także autorską i pogłębioną refleksję nad wybraną problematyką.plautonomia studentaautonomizacja glottodydaktykipostawa autonomicznapółautonomiawspółpraca dydaktycznakontrakt dydaktycznydydaktyka kroczącaosobista kompetencja komunikacyjnapodmiotowośćWspółpraca dydaktyczna na poziomie zaawansowanym: cele, zasady i formyRozdział z książki