Schroeder-Polak, Marta2012-11-192012-11-192011Refleksje, nr 4, jesień-zima 2011, s. 133-157.2081-8270http://hdl.handle.net/10593/3838Contemporary political marketing is increasingly using the Internet for its actions. The subject of this article is to analyze this phenomenon in the context of Polish Parliamentary Clubs’ websites. Elements such as page layout, subpages, available information or references to social networking sites were considered. The fundamental question in this article was whether and how Parliamentary Clubs exploit new opportunities? of self-governmental and parliamentarian seats). It influenced the subsequent public debate about the role of Senate and the emerging plans to transform it into a self-government chamber.Marketing polityczny coraz częściej do swoich działań wykorzystuje Internet. W artykule dokonano analizy tego zjawiska w kontekście stron internetowych kół poselskich i klubów parlamentarnych Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej VI kadencji, w szczególności w oparciu o układ witryn internetowych, ich kolorystykę oraz stosunek do portali społecznościowych. Na podstawie analizy tych elementów oceniono w jakim stopniu parlamentarzyści potrafią wykorzystać nowe środki przekazu.plmarketing politycznyinternetsejmpartiawyboryMarketing polityczny na przykładzie witryn internetowych kół poselskich i klubów parlamentarnych w Sejmie RP VI kadencjiPolitical Marketing on the Example of Parliamentary Groups’ Websites in Polish Parliament of the Sixth TermArtykuł