Topol, Paweł2013-01-172013-01-172011Topol P. (2011). Nowe obszary edukacji - trójwymiarowe światy wirtualne. [W:] Cybal-Michalska A., Segiet W., Kopeć D. (red.), Studia z pedagogiki i nauk pogranicza. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, s. 63-78.978‐83‐232‐2366‐50083‐4254http://hdl.handle.net/10593/4180Autor porusza problematykę trójwymiarowych światów wirtualnych i ich miejsca w edukacji. Są to jednocześnie środowiska edukacyjne i społecznościowe, jak i narzędzia edukacyjne w rękach nauczyciela lub ucznia. Światy wirtualne 3D są w momencie tworzenia tekstu zjawiskiem stosunkowo mało znanym w Polsce. W pierwszej części rozdziału podano krótką charakterystykę tych światów. W dalszej omówiono pokrótce największy z nich – Second Life wraz z kilkoma przykładami wirtualnych kampusów oraz instalacji o zastosowaniach edukacyjnych. W kolejnej części autor formułuje kilka implikacji dla pedagogiki oraz dla nauki.pltechnologia kształceniaeducational technologye-learninge-learningwirtualny światvirtual worldświaty wirtualne 3D3D virtual worldsSecond LifeSecond Lifeedukacjaeducationglottodydaktykalanguage teachingNowe obszary edukacji - trójwymiarowe światy wirtualneRozdział z książki