Budzińska, JustynaSkórzyńska, IzabelaMichalski, Maciej2019-04-112019-04-112017Kryzys migracyjny, Perspektywa pedagogiczno-psychologiczna, tom 2, red. Markowska-Manista U., Pasamonik B., Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2017, s.35-69.978-83-64953-83-5http://hdl.handle.net/10593/24493Podstawowym celem artykułu jest prześledzenie sposobu prezentacji treści międzykulturowych w wybranych podręcznikach do nauczania/uczenia się historii, historii i społeczeństwa oraz plastyki dla poziomu ponadgimnazjal- nego. Podstawą opracowania jest analiza ilościowo-jakościowa wybranych pod- ręczników – tekst główny, poboczny, materiał ikonograficzny według wybra- nych kategorii analitycznych – realizowana w ramach ogólnopolskiego projektu „Gender w podręcznikach”, poszerzona i pogłębiona na potrzeby niniejszego artykułu.polinfo:eu-repo/semantics/openAccessszkolna edukacja historycznawielokulturowośćmiędzykulturowośćszkolna narracja historycznapodręcznikiHistorie "Innego"? Międzykulturowy wymiar szkolnej narracji historycznej w świetle wyników badań jakościowych polskich podręczników do nauczania/uczenia się historii (historia, historia i społeczeństwo, plastyka)Rozdział z książki