Jacek, Pyżalski2017-06-262017-06-262017J. Pyżalski (red.), Małe dzieci w świecie technologii informacyjno-komunikacyjnych - pomiędzy utopijnymi szansami a przesadzonymi zagrożeniami. Łódz: Wydawnictwo „Eter”.978-83-947832-0-4http://hdl.handle.net/10593/17974Książka, którą oddajemy w ręce Czytelnika, w założeniu ma wypełniać lukę w literaturze naukowej dotyczącej uwarunkowań korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) przez najmłodszych – dzieci w wieku przedszkolnym – oraz przedstawiającej konsekwencje, jakie z tego wynikają. Z jednej strony temat użytkowania przez małe dzieci tabletów, komputerów i internetu jest często poruszany. Z drugiej jednak dyskusje wokół niego mają często uproszczony, medialny charakter, któremu daleko do ujęcia naukowego, udokumentowanego danymi empirycznymi. Łatwo w takich potocznych rozważaniach zabrnąć w ślepy zaułek – przyjąć jednowymiarową optykę, a często zniekształcone rozumienie problematyki. Oddajemy więc do rąk Czytelników książkę interdyscyplinarną i wieloperspektywiczną, w której przedstawiamy problem wykorzystywania TIK przez małe dzieci zgodnie z aktualnym stanem wiedzy. Zdajemy sobie jednak sprawę, że ze względu na niewielką liczbę badań poświęconych temu zagadnieniu mamy obecnie więcej pytań niż odpowiedzi. Wierzymy jednak, że tych drugich będzie sukcesywnie przybywać.polinfo:eu-repo/semantics/openAccessICTTIKdzieckoedukacjaMedia w edukacjirozwój dzieckanowe technologiepedagogika dzieckaMałe dzieci w świecie technologii informacyjno-komunikacyjnych - pomiędzy utopijnymi szansami a przesadzonymi zagrożeniamiKsiążka