Muskała, Maciej2013-02-082013-02-082013-02-08http://hdl.handle.net/10593/4377Niniejsze opracowanie przedstawia system resocjalizacji nieletnich realizowany w ośrodku Glen Mills. Przybliża ogólne założenia i zasady funkcjonowania placówki, przedstawia programy i strukturę oddziaływania oraz krytycznie ocenia racjonalność stosowania niektórych środków, zwłaszcza tych opartych na wpływie grupy rówieśniczej. Słowa kluczowe: resocjalizacja, programy kognitywno-behawioralne, grupa rówieśniczaThis paper presents the system of rehabilitation of youths implemented in the Glen Mills School. It introduces the general assumptions and principles which operates the facility, presents the program and its structure as well as critically evaluates the reasonability of certain means especially those based on the impact of the peer group. Key words: rehabilitation, cognitive-behavioral programs, peer groupplsystem resocjalizacjinieletniGlen Mills SchoolOŚRODEK GLEN MILLS SCHOOL – CHARAKTERYSTYKA ODDZIAŁYWAŃGlen Mills School – characteristic of functioningArtykuł