Piontek, Dorota2018-05-142018-05-142015Środkowoeuropejskie Studia Polityczne, 2015 nr 3, s. 91-103.1731-7517http://hdl.handle.net/10593/23148W ciągu ostatnich kilkunastu lat uwagę badaczy przyciąga mediatyzacja polityki i konsekwencje tego procesu. Podstawowe i bardzo ogólne pytanie w refleksjach dotyczących mediatyzacji to pytanie o to, jak i w jakim stopniu współczesne media zmieniają politykę. Za jedną z głównych cech współczesnej zmediatyzowanej polityki uważana jest personalizacja. Celem artykułu jest wskazanie związków pomiędzy mediatyzacją polityki i jej personalizacją, oraz konsekwencji tych związków dla komunikowania politycznego, ale także dla praktyki działań politycznych. Niejednoznaczność kategorii personalizacji wymaga jej szczegółowego omówienia, w artykule zatem prezentowane są podstawowe ujęcia teoretyczne tej kategorii.For over a dozen years, the attention of researchers has been focused on the mediatisation of politics and the implications of this process. The fundamental, and very general question emerging in the reflections on mediatisation concerns the issue of how and to what extent the contemporary media are changing politics. Personalisation is considered to be one of the main features of contemporary mediatised politics. This paper aims to identify the relations between the mediatisation of politics and its personalisation, and the consequences of these relations for political communication, as well as for the practice of political activities. The ambiguity of the category of personalisation requires detailed discussion, therefore the paper presents the basic theoretical approaches to this category.polinfo:eu-repo/semantics/openAccesspersonalizacjamediatyzacjapolitykapersonalisationmediatisationpoliticsPersonalizacja jako efekt mediatyzacji politykiPersonalisation as a result of the mediatisation of politicsArtykułhttps://doi.org/10.14746/ssp.2015.3.5