Zając, Antoni2012-01-242012-01-242011Neodidagmata nr 31/32, 2010/2011, ss. 109-126978-83-232-2332-00077-653Xhttp://hdl.handle.net/10593/1845Dzisiejsi uczniowie i studenci wychowali się w obecności komputerów, Internetu i mediów cyfrowych, które narzuciły im nie tylko styl bycia, ale silnie zdeterminowały sposób uczenia się. To są już cyfrowi tubylcy (Digital natives), których sposób myślenia ukształtował się pod wpływem zappingowania, tj. chwytania krótkich, ogólnych informacji w sieci - poprzez buszowanie po stronach WWW, przeskakiwanie z kanału na kanał, ściąganie plików, przeczesywanie ich pod określonym katem, szybkiej wymiany myśli z innymi, tworzenie nowych skojarzeń i ucieczki do przodu. Pod wpływem tego w umysłach młodych ludzi wytworzyły się nowe ścieżki neuronowe.Modern students grew up in the presence of computers, the Internet and digital media, which not only imposed their lifestyle, but strongly determined the way of learning. They are already Digital Natives, whose way of thinking was shaped under the influence of zapping, i.e. capturing brief general information on the web - by taking a look on Web pages, skipping from channel to channel, downloading files, searching through them at a certain angle, rapid exchange of ideas with others, creating new associations and “escape forward”. Under the influence of that, in the minds of young people new neural pathways were created.pluczenie się linearnelinear learningobrazowanieimagingcyfrowi tubylcydigital Nativesścieżki neuronoweneural pathwayssiećwebNeodidagmatazappingUczenie się w sieci przez zappingLearning by zapping in the webArtykuł