Michałowska, Danuta Anna2013-05-162013-05-162013-05-16http://hdl.handle.net/10593/6255Materiał dydaktyczny jest przeznaczony przede wszystkim dla studentów specjalności nauczycielskiej w ramach modułu kształcenia psychopedagogicznego. Omawiane są zagadnienia z zakresu socjologii edukacji, dotyczące programu nauczania w szkole, jego jawnych i ukrytych, świadomych i nieświadomych intencji, które mają znaczenie dla psychospołecznego funkcjonowania uczniów i nauczycieli.W prezentacji jest przedstawione pojęcie ukrytego programu nauczania oraz jego różne przejawy w wybranych elementach systemu kształcenia jak i w funkcjonowaniu uczniów i nauczycieli. Konsekwencje ukrytego programu nauczania mogą okazać się niekorzystne nie tylko dla poszczególnych jednostek, ale także dla środowiska szkolnego i szerszej społeczności.plszkoła jako system kulturowyprogram nauczaniaUkryty program szkołyMateriały dydaktyczne