Rura, GrażynaKlichowski, Michał2013-03-202013-03-202011Dziecko w szkolnej rzeczywistości. Założony a rzeczywisty obraz edukacji elementarnej, red. H. Sowińska, s. 213-241.978-83-232-2256-90083-4254http://hdl.handle.net/10593/5566W rozdziale podjęto próbę refleksji nad wycinkiem współczesnego dzieciństwa związanym z kształtowaniem i dekształtowaniem kompetencji matematycznych. W pierwszej jego części zakreśliliśmy szkolne (zarówno teoretyczne, jak i praktyczne) uwarunkowania rozwoju kompetencji matematycznych małego ucznia. W kolejnej przedstawiliśmy wyniki badań własnych – diagnozę stanu kompetencji matematycznych dzieci kończących edukację elementarną. Ostatnia – trzecia – część rozdziału poświęcona jest poszukiwaniom społeczno-kulturowych determinantów kompetencji matematycznych dzisiejszych dzieci.plEdukacjaKompetencje matematycznePopkulturaKompetencje matematyczne – założone sposoby kształtowania i dyskursy popkulturoweRozdział z książki