Jabłoński, Sławomir2013-09-042013-09-042003Edukacja 1 (81), 2009, s. 87-970239-6858http://hdl.handle.net/10593/7707Autor traktuje pracę psychologa jako działanie racjonalne i wyodrębnia w nim trzy fazy: 1) fazę przygotowawczą, 2) fazę realizacyjną i 3) fazę ewaluacyjno-korektywną. W artykule prezentuje szczegółową analizę fazy przygotowawczej jako procesu tworzenia projektu indywidualnej pomocy psychologicznej dla ucznia. Według autora psycholog konstruując projekt pracy z dzieckiem, powinien przeprowadzić diagnozę gotowości szkolnej i ustalić cele pracy oraz ich hierarchię. Jego zadaniem jest także utworzenie planu pracy poprzez przygotowanie harmonogramu realizacji celów i dobranie odpowiednich formy pracy z uczniem dopuszczonych do realizacji na terenie szkoły. Obok charakterystyki procesu projektowania w artykule można także znaleźć ogólne wskazówki dotyczące materialnej formy projektu indywidualnej pomocy psychologicznej dla ucznia.plpomoc psychologiczna w szkolegotowość szkolnaKonstruowanie projektu indywidualnej pomocy psychologicznej dla uczniówArtykuł