Barabasz, GrażynaCieszyńska, AgnieszkaDuda, LeszekDylak, StanisławKokociński, MaciejLeszczyńska, ElżbietaLeszkowicz, MateuszMrula, AnnaSobierajska, AlicjaStec, RadosławWawrzyniak, KrzysztofDylak, Stanisław2014-06-162014-06-162013Strategia kształcenia wyprzedzającego, red. Stanisław Dylak. Poznań: Ogólnopolska Fundacja Edukacji Komputerowej, 2013, s. 13683-918407-6-Xhttp://hdl.handle.net/10593/10966Strategia kształcenia wyprzedzającego (SKW) była przedmiotem trzyletniego projektu „Kolegium Śniadeckich – innowacyjny program nauczania przedmiotów przyrodniczych”, realizowanego w partnerstwie między Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu a Ogólnopolską Fundacją Edukacji Komputerowej (Oddział w Poznaniu), współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Naczelnym efektem projektu była modyfikacja metodyki nauczania przedmiotów przyrodniczych oraz matematyki, podniesienie poziomu nauczania tych przedmiotów, a także zwiększenie uczniowskiego zainteresowania nimi. Dynamiczny rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz aktywność uczniów w tej dziedzinie skłoniły autorów do uwzględnienia tego stanu w projektowaniu zmian w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych.plkształcenie wyprzedzająceedukacja przyrodniczanarzędzia ICT w Strategii kształcenia wyprzedzającegoStrategia kształcenia wyprzedzającegoKsiążka