Browsing by Author "Abu Ahmad, Laila"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Opinie nauczycieli przedmiotów ścisłych i matematyki na temat wdrażania meaningful learning w Izraelu. Studium arabskich szkół średnich(2023) Abu Ahmad, Laila; Klichowski, Michał. PromotorWiele badań pokazuje, że przekonania nauczycieli dotyczące nauczania i uczenia się silnie oddziałują na ich praktykę zawodową. Celem tej pracy było zbadanie przekonań i praktyk nauczycieli przedmiotów ścisłych i matematyki w arabskich szkołach średnich w Izraelu w obliczy wdrażania nowej reformy edukacyjnej w tym kraju, silnie osadzonej na koncepcji meaningful learning. Zgodnie z tą koncepcją, uczniowie powinni być aktywni i zaangażowani w proces rozwiązywania problemów, którego rdzeniem jest szeroko ujmowany dialog pomiędzy uczestnikami procesu uczenia się. W badaniach wykorzystano strategię badań jakościowych. Prowadzono obserwacje w klasie, częściowo ustrukturyzowane wywiady oraz analizy dokumentów (m.in. planów lekcji, testów, arkuszy roboczych) i notatek terenowych. Uczestnikami badania było dwudziestu nauczycieli z trzech szkół średnich w społeczeństwie arabskim. Uzyskane dane pozwoliły zarysować obraz przekonań tych nauczycieli na temat meaningful learning oraz zidentyfikować sytuacje, które nauczyciele postrzegają jako realizację tej koncepcji. Praca kończy się rekomendacjami dotyczącymi dalszych etapów wdrażania reformy edukacji w Izraelu.