Browsing by Author "Graczyk, Agnieszka"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Motywy destrukcji i transgresji w twórczości Haify Zangany(Wydział Neofilologii UAM w Poznaniu, 2016) Graczyk, Agnieszka"Motywy destrukcji i transgresji w twórczości pisarki irackiej Haify Zangany" Podstawowym założeniem niniejszej pracy jest przedstawienie motywów zniszczenia i transgresji w dziełach literackich irackiej pisarki Haify Zangany (1950 -) i głęboki wpływ przeszłości na życie autorki i jej bohaterów. Pierwsza część "Życie i twórczość Haify Zangany" prezentuje jej biografię i jest próbą klasyfikacji jej dzieł literackich. Kolejna część"Motywy destrukcji w twórczości Haify Zangany" prezentuje różne formy destrukcji w utworach. Dotyczy to głównie więzienia, przemocy, tortur i chorób. Zniszczenie ukazuje degradację psychiczną, która przejawia się apatią, depresja, bezsennością i ciągłym przeżywaniem traumatycznych wydarzeń z życia. Emocje, niepowodzenia i zachowania bohaterów na emigracji są kolejnym elementem świata narracji i przedmiotem analizy literackiej. Trzecia część "Motywy transgresji w twórczości Haify Zangany" pokazuje zmiany w świadomości i postawach bohaterów. Niektórzy z nich stoją przed wyzwaniami i próbują zmienić swoje życie a inni uciec w świat snów, koszmarów sennych i niesamowitości. Ostatnia część "Między destrukcją a transgresją" ukazuje publicystykę Haify Zangany. W marcu 2003 roku przestała pisać prozę i skoncentrowała się na dziennikarstwie i prawach człowieka w Iraku. Stało się to jej narzędziem krytyki i ukazywania problemów, które wymagają rozwiązania lub publicznej dyskusji.Item Motywy destrukcji i transgresji w twórczości pisarki irackiej Haify Zangany(2014-06-11) Graczyk, Agnieszka; Siwiec, Paweł. PromotorPodstawowym założeniem niniejszej pracy jest przedstawienie motywów zniszczenia i transgresji w dziełach literackich irackiej pisarki Haify Zangany (1950 -) i głęboki wpływ przeszłości na życie autorki i jej bohaterów. Pierwsza część "Życie i twórczość Haify Zangany" prezentuje jej biografię i jest próbą klasyfikacji jej dzieł literackich. Kolejna część"Motywy destrukcji w twórczości Haify Zangany" prezentuje różne formy destrukcji w utworach. Dotyczy to głównie więzienia, przemocy, tortur i chorób. Zniszczenie ukazuje degradację psychiczną, która przejawia się apatią, depresja, bezsennością i ciągłym przeżywaniem traumatycznych wydarzeń z życia. Emocje, niepowodzenia i zachowania bohaterów na emigracji są kolejnym elementem świata narracji i przedmiotem analizy literackiej. Trzecia część "Motywy transgresji w twórczości Haify Zangany" pokazuje zmiany w świadomości i postawach bohaterów. Niektórzy z nich stoją przed wyzwaniami i próbują zmienić swoje życie a inni uciec w świat snów, koszmarów sennych i niesamowitości. Ostatnia część "Między destrukcją a transgresją" ukazuje publicystykę Haify Zangany. W marcu 2003 roku przestała pisać prozę i skoncentrowała się na dziennikarstwie i prawach człowieka w Iraku. Stało się to jej narzędziem krytyki i ukazywania problemów, które wymagają rozwiązania lub publicznej dyskusji.Item Twórczość autobiograficzna na Bliskim Wschodzie oraz w Azji Środkowej(Katedra Studiów Azjatyckich, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 2017-12-14) Bachtin, Piotr; Benyamin, Ashraf S.; Budzik, Jagoda; Filipowska, Sylwia; Graczyk, Agnieszka; Janota, Monika; Kończak, Izabela; Machut-Mendecka, Ewa; Maśko, Adrianna; Musiatewicz, Joanna; Pleskaczyński, Adam; Popiel-Machnicki, Wawrzyniec; Zając, Grażyna; Graczyk, Agnieszka; Krenz, Joanna; Maśko, AdriannaPublikacja zawiera dwanaście artykułów dotyczących rozmaitych zagadnień związanych z twórczością autobiograficzną na terenie Bliskiego Wschodu oraz Azji Środkowej od średniowiecza po współczesność. Ich autorzy, głównie filolodzy orientalni, reprezentują najważniejsze ośrodki akademickie w Polsce.