Browsing by Author "Huber, Magdalena. Promotor"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Korespondencja sztuk w dydaktyce szkoły ponadgimnazjalnej. Diagnoza i propozycje(2011-03-03T10:43:01Z) Huber, Magdalena. Promotor; Kasprzak, Barbara. PromotorEtap ponadgimnazjalny jest szczególnie istotny, gdyż kończy się egzaminem maturalnym i kształci człowieka, który powinien być przygotowany do świadomego i krytycznego odbioru różnych tekstów kultury. Szkoła ponadgimnazjalna powinna zatem stanowić dopełnienie poprzednich etapów kształcenia, a także zagadnień korespondencji sztuk. Praca pokazuje, jaka jest rzeczywista realizacja idei nauczania kontekstualnego w szkole średniej. Rozprawa obrazuje, jak teoria nauczania poprzez konteksty we współczesnej szkole łączy się z praktyką. Reforma edukacji i zmiany wprowadzane w Podstawie programowej zmierzały do tego, by uczeń interpretując dzieło literackie, w kontekście innych tekstów kultury, poszerzył swoje wyobrażenia na temat danego tekstu, a także wykształcił w sobie umiejętność obcowania z szeroko pojętą „kulturą”. Znaczną część pracy stanowią badania przeprowadzone wśród uczniów klas I szkół ponadgimnazjalnych i wśród maturzystów. W pracy przedstawiono też postawy nauczycieli polonistów, którzy w codziennej praktyce szkolnej stykają się z zagadnieniami korespondencji sztuk. Dopełnieniem pracy jest rozdział poświęcony propozycjom dydaktycznym wykorzystującym kontekstualne nauczanie.