Browsing by Author "Iwanicka, Agnieszka"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
Item Cyberprzestrzeń jako miejsce nowej edukacji medialnej(Polskie Towarzystwo Technologii i Mediów Edukacyjnych, 2012) Iwanicka, AgnieszkaNowe media rozwijają się każdego dnia, oferując nieznane do tej pory usługi, zapewniając inne możliwości i sposoby ich wykorzystania. Coraz częściej słyszymy, że – aby nadążyć za tymi zmianami – edukacja medialna powinna przejść transformacje. Musimy ponownie przyjrzeć się założeniom edukacji medialnej i określić kierunek jej rozwoju. Wydaje się, że wiele spraw nie wymaga już takiej uwagi pedagogów medialnych jak kiedyś - młodzi ludzie radzą sobie doskonale w medialnym świecie. Posiadają też kompetencje medialne, w szczególności techniczne i praktyczne, które pozwalają na właściwe wykorzystywanie mediów jako narzędzi pracy intelektualnej, komunikacji i nauki. Młode pokolenie jest w stanie intuicyjnie obsługiwać media, tworzyć komunikaty medialne, dekodować takie komunikaty, a cyberprzestrzeń jest dla nich naturalnym miejscem pozyskiwania informacji, nawiązywania nowych przyjaźni, wypoczynku i rozrywki. Powinniśmy wykorzystać ten fakt i pozyskać cyberprzestrzeń jako miejsce dla nowej edukacji medialnej.Item Neoradio – koniec radia jakie znamy?(Wydawnictwo Naukowe UAM, 2012) Iwanicka, AgnieszkaIn the text I am trying to trace the changes that occurred in the audio area in radio programming (radio format), ways of transmission (e.g. Internet radio), and formation new forms of expression (new forms of radio species). I’m trying to show what the radio has gained through adjusting to changes (e.g. programs targeting a specifi c group, corecipients of the radio, more interactivity, the increasing number of ways to answer to the radio, new educational tools – podcasts) and what has been lost (freedom of language of radio presenters, poor quality software, disappearance of species of classic radio, lower technical quality Internet communications, Internet piracy). This combination will demonstrate how much this “blind” medium, once it opened up to the recipient and the changes that require new technologies, is mature and aware of its role as a new communications medium.Item Nowe zawody (w sieci) przyszłością dla pedagogów(Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu, 2011) Iwanicka, AgnieszkaJesteśmy świadkami ogromnych przeobrażeń w obszarze edukacji, wywołanych próbą dopasowania się do intensywnie zmieniającego się rynku pracy. Zmiany te są wynikiem zarówno rozwoju nowych technologii, jak i adoptowania się polskiej gospodarki do realiów panujących na globalnym rynku pracy. Wystarczy spojrzeć na rozwinięte państwa Unii Europejskiej, aby prognozować, w jakim kierunku rozwijać się będzie polski rynek pracy i jakie zawody będą tymi najbardziej poszukiwanymi za kilka lat. Ale co to znaczy dla dzisiejszego absolwenta szkoły średniej? Absolwenci muszą zdać sobie sprawę, że już za chwilę pojawią się nowe zawody, którymi powinni się zainteresować, jeśli chcą radzić sobie w zawodowym życiu. Istotny jest wybór odpowiedniego kierunku studiów, który pozwoli im nabyć poszukiwane na rynku pracy kompetencje. Dla pedagogów ciekawą propozycją są kierunki łączące edukację z nowymi technologiami – np. edukacja medialna czy kształcenie zdalne. Oba kierunki dają kompetencje, które z powodzeniem można wykorzystać pracując w nowych zawodach, takich chociażby jak dydaktyk medialny, mentor multimedialny czy ewaluator treści e-learningowych.Item Radio w sieci – kontra czy wzmocnienie tradycyjnego radia?(Wydawnictwo Naukowe UAM Poznań, 2005) Iwanicka, Agnieszka; Walter, NataliaRadio is a mass-medium whose main virtue is the immediate passing on of the communicates. The Internet radio, like the traditional one, is used for transmitting audio signals from a sender to a receiver. The difference is that the signal is sent over Internet instead of ether. The Internet radio fixes the drawbacks related to the traditional radio: 1) can be listened to from an Internet-enabled computer located anywhere, 2) Internet allows listening to any station over the world. The paper describes research on the use of internet radio by students and analysis of the content offered by Polish-speaking Internet radio stations. The abundance of the Internet radio offer allows the young people to learn making choice. Due to its specific properties (like forcing to reflection and audience activity, the dynamism of hearing attention, disapproval for passivity, involuntariness of the perception and the favour to the imagination development), the hearing perception is conducive to the teaching-learning process and may increase the process efficiency.Item Recenzje(Wydawnictwo Naukowe UAM w Poznaniu, 2005) Zając, Antoni; Dylak, Stanisław; Kaniewska, Maria; Czajkowska, Dominika; Rogowski, Witold; Iwanicka, Agnieszka