Browsing by Author "Janocha, Aleksandra"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Osoby uczące się j. obcych jako partnerzy refleksji w procesie kształtowania kultury informacji zwrotnej w dydaktyce j.niemieckiego jako obcego na poziomie uniwersyteckim(2014-05-21) Janocha, Aleksandra; Adamczak-Krysztofowicz, Sylwia. Promotor; Szeluga, Adam. PromotorPrzedmiotem rozprawy doktorskiej zatytułowanej „Osoby uczące się j. obcych jako partnerzy refleksji w procesie kształtowania kultury informacji zwrotnej w dydaktyce j.niemieckiego jako obcego na poziomie uniwersyteckim” jest informacja zwrotna jako jedna z możliwości doskonalenia jakości w edukacji. Niniejsza rozprawa stanowi próbę przedstawienia roli informacji zwrotnej w relacji student-nauczyciel jako niezbędnego elementu pracy nauczyciela będącego zarazem wskaźnikem jego profesjonalnej kompetencji. W rozważaniach nad wpływem informacji zwrotnej (feedback) na podniesienie jakości procesów kształcenia przedstawione zostało znaczenie informacji zwrotnej jako formy nawiązania kontaktu ze studentem na bazie dialogu oznaczającego przekazanie studentowi częściowej odpowiedzialności za swój proces nauczania. Jako warunek efektywnego przekazu informacji zwrotnej studenta dla nauczyciela podkreślona została konieczność wykształcenia postawy refleksyjnej zarówno u studentów jak i u nauczycieli, aby stali się oni refleksyjnymi praktykami. Tak rozumiane pojęcie refleksyjności wymaga przesunięcia akcentu w relacjach student-nauczyciel, co oznacza traktowanie go jako partnera w planowaniu i organizacji procesów kształcenia. W pracy przedstawione zostały zatem również warunki i możliwości kształcenia i rozwoju kompetencji autoewaluacyjnych u studentów.