Browsing by Author "Kasprzak, Michalina"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item The Opportunities for Development of the Child’s Creative Potential in Local Institutions(Wydawnictwo Naukowe UAM, 2018) Kasprzak, MichalinaIn this article, the main goal is to present on the basis of own scientificobservations different principles of developing the child’s creative potential. The author presents three elements: encouraging, identifying and fostering in the context of child’s creative potential and then she presents three perspective of opportunities for development child’s creative potential in the local institutions for children. In summary she write a short concept about the opportunities for development to creativity of each child from the disfavoured backgrounds.Item Twórczość dzieci pochodzących ze środowisk defaworyzowanych społecznie w lokalnych formach wsparcia i opieki. Studium porównawcze na przykładzie Poznania i Tarragony.(2019) Kasprzak, Michalina; Krauze-Sikorska, Hanna. PromotorRozprawa składa się z dwóch części. Pierwsza część zawiera analizę teoretyczną, w której wyjaśniono podstawowe kwestie dotyczące twórczości dzieci i kontekst defaworyzacji społecznej. Dokonano również charakterystyki badań porównawczych oraz porównania hiszpańskiego i polskiego systemu wsparcia i opieki. Część empiryczna to prezentacja metodologicznej koncepcji pracy oraz opis, analiza i prezentacja wyników badań, które odnoszą się do następujących celów badawczych: zbadanie i porównanie twórczości dzieci pochodzących ze środowisk defaworyzowanych społecznie funkcjonujących w lokalnych formach wsparcia i opieki w Poznaniu i Tarragonie (cel poznawczy); dokonanie rekonstrukcji teoretycznych w zakresie wspierania i rozwijania twórczości dzieci pochodzących ze środowisk defaworyzowanych społecznie funkcjonujących w lokalnych formach wsparcia i opieki (cel teoretyczny); wskazanie na implikacje pedagogiczne dla praktyki edukacyjnej w kontekście wspierania rozwoju twórczego dzieci pochodzących ze środowisk defaworyzowanych społecznie funkcjonujących w lokalnych formach wsparcia i opieki (cel praktyczny). W rozprawie wykorzystano strategię łączenia badań jakościowych i ilościowych przy zastosowaniu triangulacji w stylu studium przypadku, w którym użyto: obie metody obserwacji, wywiad oraz analizę dokumentów. Badania przeprowadzono w dwóch językach: polskim i hiszpańskim (kastylijskim).