Browsing by Author "Lewandowska, Maria"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Dialog na łamach tygodników opinii w Polsce – rzeczywistość czy mistyfikacja?(Wydawnictwo Naukowe WNPiD UAM w Poznaniu, 2020) Bäcker, Roman; Lewandowska, MariaCelem artykułu było zbadanie, jaki jest poziom dialogiczności w tygodnikach opinii w Polsce. Hipoteza zakładała, że redakcje często poruszają te same tematy, ale w dyskusji trudno znaleźć merytoryczne odpowiedzi na argumenty drugiej strony sporu. Badanie wykazało, że dziennikarze poruszają te same kwestie zdecydowanie rzadziej, niż mogłoby się wydawać. Najczęściej powtarzającymi się kwestiami są zwykle najważniejsze tematy, odnoszące się do bieżących wydarzeń politycznych. Dziennikarze nawiązują wzajemnie do swoich artykułów, wykorzystując zarówno argumenty merytoryczne, jak i erystyczne.Item University in the Period of Changing the Information Flow Model(Wydawnictwo Naukowe WNPiD UAM, 2019) Lewandowska, Maria; Stachowiak, BeataThe article aims to present the results of the study regarding the view of modern students at the university. Several research problems were formulated as follows: what sources of information and knowledge about the world do contemporary students use; what are the main goals of higher education according to modern students; why are modern students deciding to start a higher education course; who is an academic teacher for a modern student? The research tool was a questionnaire made available to the students electronically. Research has shown that the University is one of the sources of information for 65% of students participating in the study. Only the Internet has obtained more indications. Futhermore, Respondents regarded the key objectives of higher education as contributing to the intellectual development of students, vocational training and awarding academic degrees and issuing diplomas. The main reasons why the respondents chose to study at a higher school were: the desire to obtain higher education, the desire for intellectual development and the acquisition of specific practical skills. Academic teachers are for students who have answered the open question, above all persons transferring knowledge. 21% of them gave the answer “master” and all synonyms of this term.