Browsing by Author "Linda, Katarzyna"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Dziedzictwo kulturowe regionu - projekty z zakresu edukacji regionalnej i dziedzictwa kulturowego(Wyższa Szkoła Zarządzania "Edukacja" we Wrocławiu, 2010) Brzezińska, Anna Weronika; Linda, KatarzynaRozdział jest propozycją warsztatów z zakresu edukacji regionalnej, zaprojektowanym z myślą o prowadzeniu lekcji z zakresu dziedzictwa kulturowego regionu, z wykorzystaniem metod aktywizujących. Zajęcia były realizowane w Instytucie Etnologii i Antropologii Kulturowej UAM w Poznaniu, dla studentów I-III roku etnologii. Ich celem było nabycie umiejętności konstruowania i realizacji scenariuszy zajęć z zakresu edukacji regionalnej oraz dziedzictwa kulturowego regionu. Zajęcia podzielone zostały na 3 bloki tematyczne: 1. Teoretyczny – zdefiniowanie pojęć: dziedzictwo kulturowe oraz edukacja regionalna, zastanowienie się w jaki sposób etnolog może wykorzystać swoją wiedzę i przełożyć ją na działania praktyczne, aby móc projektować działalność z zakresu edukacji regionalnej 2. Praca nad scenariuszem – w tym: cechy dobrego scenariusza; umiejętność dobrego zdefiniowania celów zajęć; cechy dobrego edukatora, metody pracy z grupą oraz umiejętne dostosowanie ich do wieku i możliwości odbiorców; napisanie scenariusza zajęć i poprawienie go zgodnie z ewentualnymi uwagami prowadzących 3. Przeprowadzenie zajęć – realizacja wybranych scenariuszy na zajęciach w domu kultury lub szkole, ewaluacja zajęćItem WIELKOPOLSKI PROJEKT BADAWCZY MAK: Muzealna Aktywizacja Kulturowa dla dzieci(Laboratorium Inicjatyw Międzykulturowych KEJ: Kultura – Edukacja – Języki, 2010) Brzezińska, Anna Weronika; Linda, Katarzyna; Wosińska, MałgorzataW roku 2010 na terenie województwa wielkopolskiego realizowany był projekt badawczy o nazwie WIELKOPOLSKI PROJEKT BADAWCZY MAK: Muzealna Aktywizacja Kulturowa dla dzieci w ramach realizowanego dla Narodowego Centrum Kultury zadania o nazwie: Określenie potencjału edukacyjnego instytucji upowszechniania kultury województwa wielkopolskiego w zakresie oferty dla dzieci i młodzieży (na przykładzie muzeów etnograficznych i regionalnych oraz skansenów). Zadaniem projektu było określenie potencjał oferty edukacyjnej przygotowanej przez wielkopolskie placówki muzealne z myślą o odbiorcach najmłodszych, w zakresie zarządzania kulturą tradycyjną i dziedzictwem kulturowym regionu. Celem projektu było rozpoznanie i określenie oferty kulturalnej skierowanej do dzieci i młodzieży w zakresie kultury regionu. Badaniami jakościowymi objęto 24 muzea o profilu etnograficznym i regionalnym, znajdujące się na terenie Wielkopolski. Projekt miał charakter etapowy: poczynając od rozpoznania oferty wybranych jednostek, poprzez przeprowadzenie szeregu ankiet i dokonania obserwacji uczestniczącej w środowisku nadawców – muzeów oraz odbiorców – placówek oświatowych, aż po opracowanie ekspertyz pozwalających na modyfikację oferty i dobór odpowiednich treści nauczania.Item Wymiary wielojęzyczności w Europie na przykładzie regionów Katalonii i Ticino(2014-10-14) Linda, Katarzyna; Pełczyński, Grzegorz Paweł. PromotorProblematyką pracy jest wielojęzyczność i jej wymiary, omawiane w kontekście dwóch regionów Europy Zachodniej: Ticino oraz Katalonii. Tożsamość kulturowa, zarówno Ticinian jak i Katalończyków, oparta jest w dużej mierze na wyraźnie dominującej tożsamości językowej, skoncentrowanej wokół języków tzw. mniejszościowych/regionalnych, odpowiednio: katalońskiego w Katalonii oraz włoskiego w Ticino. Tym samym w regionach tych języki regionalne mają silniejszą pozycję niż języki dominujące w kraju. W celu zbadania tego zagadnienia w latach 2010-2012 przeprowadziłam etnograficzne badania terenowe. Ich wyniki prezentuję w pracy, w której poddaję analizie formalnoprawną i nieformalną politykę językową oraz poglądy i postawy względem wielojęzyczności u mieszkańców tytułowych regionów.