Browsing by Author "Ograbek, Monika"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Dziecko przedszkolne i wczesnoszkolne wobec literatury i sztuki. Programy, praktyki, propozycje(2014-02-20) Ograbek, Monika; Kasprzakowa, Barbara. PromotorPunktem zainteresowania jest sztuka i literatura. W dysertacji przedstawione są propozycje własne zajęć zarówno w przedszkolu, jak i w szkole podstawowej. Zajęcia te będą zawierały elementy edukacji polonistycznej, plastycznej, bądź muzycznej. W rozdziale pierwszym- Stan badań nad wychowaniem estetycznym dziecka, przedstawiono książki, artykuły omawiające problem literatury i sztuki w przedszkolu oraz w klasach I- III. Problem literatury i sztuki w przedszkolu został omówiony w rozdziale drugim- Dziecko przedszkolne wobec literatury i sztuki. Najpierw uwagę skupiono na programach i podstawach programowych obowiązujących w przedszkolu w latach 2002-2012. Następnie omówiono poszczególne dziedziny sztuki: muzykę, teatr, literaturę oraz plastykę. Rozdział trzeci Szkoła i uczeń klas początkowych wobec literatury i sztuki w latach 1989-2009 przedstawia programy akademickie „Studiów edukacyjnych”, omówienie pomysłów na zmiany. Rozdział czwarty, Szkoła podstawowa i uczeń klas początkowych w latach 2009-2012, analogicznie do rozdziału poprzedniego, przedstawia problem literatury i sztuki w klasach edukacji wczesnoszkolnej. Tym razem jednak omówiono lata współczesne, 2009-2012.Rozdział piąty, Badania recepcji wiersza Wandy Grodzieńskiej „Były sobie koty dwa” oraz Stanisława Grochowiaka „Wyliczanka”(klasa III, badania w roku 2010 i 2012). Rozdział ten zawiera opis badań, które stanowią istotny punkt odniesienia interpretacji utworów literackich przez ucznia klasy trzeciej szkoły podstawowej.